Okos otthon is fókuszban

Arduino kalandok

Arduino kalandok

Garázs projekt - 4. rész

2018. január 10. - denx

Publikáció

Úgy alakult, hogy ráakadtam egy instructables-ős pályázatra, pont amikor elkészült a mű - legalábbis egy első verziója. Ennek köszönhetően gyorsan összedobtam róla egy pár lépéses leírást, ami itt van: http://www.instructables.com/id/Garage-Parking-Helper-With-Arduino/

Sokat tanultam a dologból, de a Fritzing használatáról majd egy külön bejegyzés fog készülni.

Séma

Íme a schematic ábra, ami leírja, hogy mi mivel hogyan van összekötve:

garage-sketch_schem.png

Breadbord

Lemodelleztem a próbapanelon összerakott kapcsolást egy kicsit átláthatóbb módon is:

garage-sketch_bb.png

Folytatás...

Közben jöttem rá, hogy hol lehetne még javítani a dolgon:
- a 7 szegmenses kijelzőhöz kapcsolódó ellenállásokat inkább a katód lábakra kell rakni, így nagyjából azonos fényerő érhető el a digiteknél akkor is, ha csak 1-2 szegmens világít, meg ha mind.
- a 2 ledet át lehet rakni a második shift register üres lábaira
- mivel rengeteg kábel és viszonylag kevés alkatrész van a kapcsolásban, így érdemes nyákot gyártani hozzá, erre is jó a Fritzing, de itt van csak igazán sok tanulnivalóm! 
- arra jutottam, hogy a kijelző részről fogok csinálni egy külön panelt: 2 shift register, 4 külön led (4 színű) és a szükséges ellenállások. Ennek lesz 5 vezetéknyi bemenete és ezt már elég könnyű lesz bármilyen célra összerakott kapcsoláshoz illeszteni.

A bejegyzés trackback címe:

https://ardu.blog.hu/api/trackback/id/tr1613561465

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása