Okos otthon is fókuszban

Arduino kalandok

Arduino kalandok

433 MHz és az Ardu

2018. január 31. - denx

A lakásban van több 433 MHz-en működő dolog is, úgy mint távirányítható konnektoraljzatok és vezeték nélküli hőmérők, vagy ahogy néhányat nagyképűen nevez a gyártója "időjárás állomások". A termosztát projekt kapcsán jön képbe ez a téma. Az igazsághoz hozzá tartozik, hogy ezen a téren voltak már kalandjaim... Raspberry Pi-m már évek óta van és eredetileg ezt a termosztát projektet is arra akartam építeni, de amikor belekóstoltam az Ardu világába rögtön egyértelművé vállt, hogy arra is ez lesz a leg megfelelőbb. Egyszerűbb és stabilabbnak tűnik, márpedig itt fontos a stabilitás.

Raspin van egy pilight nevű ingyenes program, amivel lehet venni és sugározni is ilyen 433 MHz-es jeleket, de persze ehhez is kell egy vevő és egy adó eszköz is.

Én a képen látható modult rendeltem Aliról, de mivel ez egy olyan blog, ahol nem kapok pénzt senkitől, így nem fogok továbbra sem linket berakni. Aki kíváncsi, annak szívesen küldök linket, de szerintem mindenki meg fogja találni aki keresi egy kicsit. Engem jelenleg csak a vevő rész érdekel, ami a képen a felső, valóságban lényegesen nagyobb modul. Bekötése elég egyszerű: bal alsó sarokba kell beforrasztani az antennát, a jobb oldalon levő lábak közül balról jobbra: táp, adat, adat, föld. A vevő 3 és 5 Volt között jól el van, szóval közvetlenül lehet rákötni az Ardura. A rejtélyes "adat" láb, amiből kettő is van, valójában szintén elég triviális, mindkettő ugyanaz és csak annyit csinál, hogy amikor magas jelet fog a vivő frekvencián, akkor ezt a lábat is a magasba emeli - micsoda gyönyörű képzavar! A dolog általában úgy szokott működni a 433-as cuccoknál, mintha morzéznának egymásnak ezek a dolgok. Legtöbbször a kommunikáció egyirányú, valamiben vagy adó van, vagy vevő. Sőt, ha a vevő is elemről/akkuról megy, akkor nem figyeli az étert folyamatosan, csak akkor, amikor várható hogy az adó adni fog. Például, ami engem is érdekel ebben a projektben az a hőmérő téma:

Ez egy igen egyszerű példány, de nekem azért pont ez van, mert még a pilght oldalán visszafejtették a hogy melyik bit mit is jelent. Ez talán menni fog Ardu alatt is. Mivel libet még nem találtam hozzá, így jó eséllyel nekem kell majd megírnom, de talán nem lesz annyira nehéz dolog a pilight-os forráskód alapján.

A bejegyzés trackback címe:

https://ardu.blog.hu/api/trackback/id/tr10013508103

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása