Okos otthon is fókuszban

Arduino kalandok

Arduino kalandok

Én

2017. december 10. - denx

Rögtön kezdjem egy ego-bejegyzéssel. Nem mintha rólam szólna a blog, de kicsit megpróbálom kontextusba helyezne azokat az írásokat, amik ezután jönnek majd.

Középiskolában tanítottak nekem elektrotechnikát, sőt még érettségiztem is belőle! Ez persze nem azt jelenti, hogy profi lennék, de kicsivel talán több hátterem van mint annak, aki utoljára fizikaórán találkozott Ohm törvényével. 

Miután végeztem az értettségivel - némi szerencsével - programozó matematikusként végeztem el az egyetemet. Nagyon szeretem a szakmám, de néhány privát kalandtól eltekintve nem nagyon volt dolgom alacsony szintű - hardverhez nagyon közeli - feladatokhoz. Világ életemben fejlett programozási nyelvekkel dolgoztam: Delphi (sic!), Java és pár alkalommal script nyelvekkel is találkoztam, mint Python, Bash és barátaik.

Ezeket a dolgokat csak azért osztottam meg, mert a neten úgy látom két irányból érkeznek az Arduino bütyköléséhez az emberek:
- erős hardveres háttérrel: mérnök emberek, akik évek, esetleg évtizedek óta dolgoznak mindenféle olyan dologgal, mint TTL és társaik. Nekik általában a programozás része szokott kihívást jelenteni.
- szoftverfejlesztői háttérrel: mint Én. Annyi előnyöm azért van, hogy tudok pár alapvető dolgot a témában, nem ijedek meg egy DIP16-os tokozású alkatrésztől.
+1 lelkes érdeklődők, háttér nélkül: őket sem szeretném elriasztani, de sok fura kifejezés fog itt röpködni! Hogy mennyire lesz szórakoztató olvasmány a blogom azt majd mindenki maga dönti el.

Jó szórakozást kívánok mindenkinek! 

A bejegyzés trackback címe:

https://ardu.blog.hu/api/trackback/id/tr2513470509

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása