Okos otthon is fókuszban

Arduino kalandok

Arduino kalandok

Virág projekt

2017. december 22. - denx

Van a feleségem és köztem egy örök vita: mennyire kell öntözni a virágokat? Nekem bevallom nem sok virágom van, talán azért, mert én a hasznos dolgokat kedvelem. Növényből például azokat, amik ehető és nekem tetsző terméseket hoznak. Konkrétan 2 növényt kedvelek, a koktélparadicsomot termő bokrot és a chili paprikát termő növényeket. Nyilván ez is egy first world problem - mint az összes másik projektem - de ha csak egy kicsit is okosabbá tudom tenni az otthonomat, akkor már az alkotás élményéért is megéri a belefektetett időt és energiát a projekt! 

A képen látható eszközt sikerült beszereznem Aliról - pontosabban egy ehhez nagyon hasonlót küldtek a kedves kínai emberek nekem kevesebb mint egy dollárért. Működési elve igen egyszerű, a villa alakú NYÁK-darabot bele kell szúrni a növény földjébe és a kicsi kis áramkörre rákötni a 2 kapott vezetékkel. Annyit tud a szerkezet, hogy a villa két vége között méri a közeg elektromos ellenállását. A panelon van még egy úgynevezett feszültség komparátor IC is, meg egy trimmer potméter. (Akinek ezek a fura szavak nem sokat mondanak, csupán egy állítható ellenállásról van só, meg egy olyan áramkörről, ami össze tudja hasonlítani, hogy a beállítottnál több, vagy kevesebb a villán mért ellenállás.) Azért van a panelon 4 láb, mert sorrendben balról jobbra:
- analog kimenet
- digitális kimenet
- föld - na nem virágföld :)
- tápfeszültség.

Szóval van lehetőségünk fokozatmentesen is megmérni a virágföld nedvességtartalmát és a potméterrel beállíthatunk egy "riasztási szintet" is, amit a digitális lábon tudunk ellenőrizni. Terveim szerint eredetileg az egészet egy Nano köré építettem volna, de arra jutottam, hogy kijelzőt nem akarok a virág tövébe rakni, szóval valami módon távolról szeretném ellenőrizni, hogy a növényem szomjazik-e. Ebből a célból vettem egy Bluetooth modult is, amit első terveim szerint a Nano-ra kötöttem volna és BLE segítségével kommunikáltam volna vele, ám arra jutottam, hogy a Nano-t annyira energiatakarékossá tenni, hogy elemről is sokáig működhessen nagyon nagy kihívás egyelőre, de találtam más megoldást!

Az AT-09 névre hallgató Bluetooth Low Energy modul kicsit többre is képes, mint csupán egy mikrokontrollerrel kommunikálni! Találtam egy nagyon kimerítő alapossággal megírt blogbejegyzést, amiből kiderül, hogy az alkatrész lelkét adó NYÁK a NYÁK-on szinte egy kis mikrokontrollernek is elmegy! Amiket tud és amik már nekem elegendőek: tud analóg és digitális ki és bemeneteket kezelni (szám szerint 12 darabot) és mindezt távolról, egyszerű parancsokkal! Szóval terveim szerint a dolog Arduino nélkül fog standalone működni, de a BT modul beállításához fogok még Ardut használni! A rendszer kliense egy egyszerű kis Android programocska lesz, nem tervezek bonyolult dolgot, nagy grafikát, csak a funkcionalitásra fogok majd fókuszálni! Reményeim szerint sokat el fog tudni menni egy Li-ion akksiról, vagy 3 ceruzaelemről.

A bejegyzés trackback címe:

https://ardu.blog.hu/api/trackback/id/tr8813503409

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása