Okos otthon is fókuszban

Arduino kalandok

Arduino kalandok

Garázs Projekt

2017. december 12. - denx

Az Arduino-val való játéknak is akkor van értelme, ha az ember kitűz maga elé valami célt. Nekem is van pár olyan problémám, amit meg lehet oldani ezekkel az eszközökkel, az egyik ilyen a "Garázs-projekt".

Ezt nem azért hívom így, mert minden mókolás helyszíne a garázs, hanem mert ott konkrét feladatot találtam magamnak. Arról van ugyanis szó, hogy a garázsom kb 8 cm-rel hosszabb, mint a kocsim. Az autóban van tolatóradar elől-hátul, de ezek a rendkívül jó és megbízható szerkezetek általában 20cm-nél kisebb távolságok esetében már piros/felkiáltójeles/folyamatosan sípoló jelzéseket adnak, vagyis nekem nem elég pontosak.

hc-sr04-ultrasonic-sensor.jpg

Még évekkel ezelőtt rendeltem egy HC-SR04 típusú ultrahangos távolságmérő eszközt. Sosem használtam, azt se tudtam működik-e és ha igen, hogyan! Most, hogy megérkeztek az ardus dolgok, előkapartam ezt is, pár másik régi cuccal együtt.

Találtam egy egyszerű példát a használatára: link
Itt nem csak hogy kiírja hány centire is van a közeledő tárgy, de két ledet váltogat a távolság alapján: ha egy bizonyos távolságnál közelebb ér valami a szenzorhoz, akkor egyik, különben másik led ég. A kód meglepően egyszerű, a kapcsolás sem bonyolult, hát összedugdostam egy próbapanelon és meg is volt az első váó élmény!

Nyilván ez annyira könnyen ment, hogy szinte alkalmatlan is arra, hogy élesbe bevessem, hát némi továbbgondolás indult el...

A bejegyzés trackback címe:

https://ardu.blog.hu/api/trackback/id/tr1713470597

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása